Diretto_omnichannel_communication_kinderen_cupcakes_1680_164.jpg

Interaction & experience design

Wij ontwerpen voor de klanten van onze klanten awesome user experience designs. Niet alleen voor de website, maar door alle kanalen heen, omnichannel. 

User centered design 

UX_overview

Search Engine Optimalization (SEO)

Interactie_ontwerp_wireframes

Van eerste kennismaking op een visueel mooi ontworpen homepage tot en met dagelijkse contacten via social media of e-mailings. Iedere seconde en iedere interactie heeft invloed op de beleving van de klant bij jouw merk. Diretto snapt dat maar al te goed. Je website is 'slechts' onderdeel van een compleet ecosysteem aan kanalen waar jouw doelgroep gebruik van maakt. 

De klant eist een consistente merkbeleving. Niet alleen op je eigen website, maar overal. Alle communicatie op alle kanalen moet kloppen qua inhoud en beleving. Alles om om jouw doelgroep te verleiden en te behouden.

In de ontwerpfase van een project houdt de experience designer al rekening met de complexiteit van systemen en kanalen. Alleen dan krijg je designontwerpen die daadwerkelijk geïmplementeerd kunnen worden. De klant zelf is echter 'slechts' een onderdeel om de klant die goede klantbeleving van jouw merk te bieden.

User experience gaat over drie hoofdthema's, namelijk:
  • functionaliteit
  • look & feel
  • business analyse.
Onderdelen binnen deze thema's zijn onder andere:
  • techniek
  • interactie logica
  • interaction design
  • visual design
  • interactie logica
  • business logica
  • marketing
  • communicatie.
Een goed voorbeeld is Search Engine Optimalization (SEO). Vaak wordt er pas aan SEO gedacht als de website al ontworpen en gebouwd is. Dan is het kalf vaak al verdronken. Wij houden tijdens de user experience designfase al rekening met dit soort 'onderliggende technische zaken'.

Door al dit soort belangrijke factoren is het ontwerpen van de klantbeleving door de kanalen heen een grotere uitdaging geworden. Omdat de user experience ontwerpfase cruciaal is voor je online resultaat, werken we met de beste en meest ervaren experience designers. Om de vertaalslag te maken van jouw bedrijfsdoelstellingen naar een optimaal ontwerp verdiepen we ons uitvoerig in jouw doelgroep en beantwoorden we voor jouw business cruciale vragen zoals bijvoorbeeld:
  • Welke kanalen gebruikt jouw doelgroep?
  • Welke kanalen worden gebruikt door jouw doelgroep?
  • Hoe komen ze op jouw website?
  • Waarom komen ze er?
  • Zijn ze tevreden?
  • Vinden ze waarvoor ze kwamen?
Alleen als je deze en voor jou specifieke inzichten helder hebt, kun je als user experience designer werken aan een ontwerp dat de gewenste klantbeleving biedt en die werkelijk bijdraagt in het behalen van jouw (online) doelstellingen.
Waar je ons voor kan bellen: Interactie ontwerp, User experience design, Functioneel ontwerp, Use cases, Clickable demo, Visual design, Business analyse