Diretto_omnichannel_communication_kinderen_cupcakes_1680_164.jpg

Visual Design

Naast het interactie ontwerp bestaat de designfase uit visual design. Het visual design moet over alle kanalen die je inzet de 'corporate identity' eenduidig uitdragen. In het interactie ontwerp (de 'bouwtekening' van je website of online oplossing) zijn de juiste flows, werking van componenten en locaties voor 'call-to-actions' uitgewerkt.

 

Visual design text

In het visual design geven we aandacht aan de juiste vormgeving en kleurstelling. Wanneer je wilt dat bezoekers converteren moeten we er voor zorgen dat 'knoppen', links en content niet alleen op de juiste plek staan, maar ook visueel de aandacht vragen. Vorm en functie zijn niet los te zien van elkaar. De sleutel tot succes ligt in een naadloze integratie van functioneel en grafisch ontwerp.

Daarnaast is het visual ontwerp (visual design) is erg afhankelijk van je doelgroep en moet het toch aansluiten bij je corporate identity. Er is nu eenmaal geen 'one-size-fits-all' aanpak voor visual design. Ook voor het visual design keren we dus terug naar de essentie: jouw doelgroep.

Net als het interactie ontwerp werken we het visual design ook eenduidig uit voor de verschillende kanalen, zoals de website, mobiele app, mobiele website, e-mailtemplates, social mediapagina's. Indien gewenst vertaalt Diretto het design ook door naar offline kanalen zoals Direct Mail (DM), POS materialen, etc.. Hiermee zorgen we voor een naadloze omnichannel customer experience.

 




Waar je ons voor kan bellen: Visual design, Huisstijlontwikkeling