Omnichannel scan

Omnichannel maturity model

We hebben onze GRATIS* Omnichannel Quickscan ontwikkeld op basis van een maturity model en onderzoeken van Forrester en Gartner. We werken met een gevalideerde set van 120 vragen op zes cruciale onderdelen. Aan de hand van interviews met vijf senior managers valideren we de volwassenheid van jouw organisatie op het vlak van omnichannel en customer engagement management (CEM). De resultaten worden gepresenteerd en opgeleverd als duidelijk leesbaar en pragmatisch rapport. Inclusief aanbevelingen en te nemen vervolgstappen (roadmap). 

Iets voor jou?

  • Ben je al overtuigd van de toegevoegde waarde van ‘customer engagement’ en een ‘omnichannel’ aanpak?
  • Heeft jouw organisatie alle kanalen al naadloos geïntegreerd, of loop je 'tegen muren' op? 
  • Of weet je simpelweg niet waar te beginnen? 
  • Ben je wel bezig met het onderwerp, maar speelt dit nog niet op andere afdelingen binnen de organisatie? 
  • Of wil je gewoon weten hoe ver jouw organisatie is op dit vlak?
  • Heb je behoefte aan concrete handvatten om een omnichannel strategie en roadmap op te kunnen ontwikkelen?

Diretto biedt een GRATIS* Omnichannel Quickscan die je helpt om een overzicht te krijgen van de huidige situatie. Aan de hand van interviews brengen we de volwassenheid van jouw organisatie op 6 gebieden in kaart.

Op basis van de huidige status geven we aanbevelingen voor een uit te zetten roadmap en de eerst te nemen stappen om te komen tot een klantgerichte omnichannel organisatie.

Omnichannel Quickscan voorbeeld van high level maturity-overzicht

Waarom Omnichannel?

Forrester onderzoek toont aan dat 40% van de marketeers op een volwassen niveau hebben bereikt met hun multichannel aanpak. Nog eens 40% van de marketeers zit in een transitiefase om te komen tot een multichannel aanpak.

Marketeers die werken met een multichannel aanpak hebben significante verbeteringen weten te realiseren zoals verbeterde campagneresultaten en verbeterde ROI (Return on Investment) op marketinginvesteringen.

Onderzoek toont aan dat er nog meer kansen op sterke conversieverbeteringen zijn als de stap van multichannel naar een omnichannel aanpak gemaakt wordt. Een omnichannel aanpak gaat namelijk een stap verder dan een multichannel aanpak.

Omnichannel richt zich op een naadloze klantbeleving door alle beschikbare kanalen, óók de offline kanalen zoals de winkel of Direct Mail.

Met een omnichannel aanpak is winst te behalen op de klantbeleving, loyaliteit en retentie door betere samenwerking tussen afdelingen, procesdefinities en technologische integraties.

Meer informatie / afspraak

Van Multichannel management...

Multichannel management: kanalen ingericht, maar geen eenduidige experience

... naar Omnichannel management

Omnichannel management: kanalen centraal integraal aangestuurd en eenduidige experience
* De Omnichannel Quickscan kost € 2.000,-. Bij een mogelijke betaalde opdracht binnen één jaar na de scan, wordt het bedrag gecrediteerd. Vraag naar de exacte voorwaarden.



Doe nu onze GRATIS*

Omnichannel Quickscan


"Snel, praktisch en níet eng.
Gebaseerd op rapporten en inzichten van Gartner en Forrester." 

 

Scroll down for more